Ge gåva

Insamlingsverksamhet i Reumatikerförbundet

Vill du hjälpa till att lösa reumatismens gåta?
Då kan du ge en gåva, det finns det olika sätt att göra det på, välj det som passar dig bäst!

För att komma till Reumatikerförbundets sida och kunna ge en gåva, klicka här

Det har förekommit illegala insamlingar. Det är personer som ringt och sagt att man för Reumatikerföreningen samlar in pengar.
Vi har fått följande kommentar från förbundet;

”På förekommen anledning vill vi meddela att reumatikerförbundet bedriver en kontinuerlig insamlingsverksamhet året runt. Till stor del sker insamlingen via telefonförsäljning. Alla insamlade medel tillfaller Reumatikerfonden, vår egen forskningsfond. Forskningsfonden är kopplad till vårt 90-konto, alltså postgiro 90 03 19-5 eller bankgiro 900-3195. Ett 90-konto står under kontroll av Stiftelsen för insamlingsverksamhet. Den som blir uppringd skänker aldrig pengar förrän det kommer ett brev från oss med inbetalningskort som har ett 90-konto.”