Viktigt

Gott nytt år!

Reumatikerföreningen Norrköping

Önskar gott nytt år och en riktigt god fortsättning på det nya året.

Här kommer viktig information som rör dig som medlem i vår förening.

Det händer en del i föreningen från under 2016.
En del känner ni redan till, men bättre en gång för mycket än en gång för lite.

Annonsering

Föreningen kommer att annonsera i föreningsnytt i NT sista lördagen i månaden om nästkommande månads aktiviteter. Vi har gjiort det förut, men tagit upp det igen. Skillnaden är att det nu endast kommer stå aktivitet, datum och tid i annonsen, för mer information hänvisar vi till föreningens hemsida, kansli eller facebook.

Bankgiro

Bankgiro är det som vi, föreningen, använder postgirot är borttaget!
Föreningens Bankgiro är: 5284-1061
Det är fortfarande viktigt att du skriver namn och aktivitet som inbetalningen gäller, vi granskar inbetalningarna manuellt och då är det inte så lätt att veta vem det är som har gjort en inbetalng. detta underlättar både för er och oss då det blir tydligt och vi slipper missförstånd med inbetalningarna.
Hittar du någon information om föreningens postgiro så är det gammalt, släng det!

Medlemstidning

Det kommer att bli en medlemstidning för hela Östergötland. Just nu håller en liten grupp på att ta fram ett utseende och ett upplägg i tidningen som ska passa alla föreninger. Förhoppningen är att den ska vara klar innan sommaren. tidningen kommer att skickas ut tillsammans med Reumatikervärden.

Kansliet

Kansliet är i dagsläget obemannat så det är inte säkert att vi finns på plats när du ringer, men vi lyssnar av telefonsvaraen och kollar mailen löpande.

Behandlingsresa till Igalo, Montenegro

Föreningen anordnar en behandlingsresa till Igalo 18 augusti - 1 september 2016
I priset 11.200 kr för behandlingsresan ingår:
Vistelse på Igalo i dubbelrum
Helpension: frukost, lunch och middag
Minst tre behandlingar per dag måndag - fredag, massage ingår
transfer flygplatsen - Igalo och Igalo -flygplatsen
Kostnader för flygresa max 3.500 kr och bussresa max 700 kr tillkommer
Summan blir max 15.400, vill du ha enkelrum tillkommer en kostnad på 1.500 kr

Informationsträff 13 januari kl. 17.00, stora samlingssalen Sandbyhov.
Under mötet får du information om resan, fondansökningar samt möjlighet att anmäla dig.
OBS! har du för avsikt att ansöka om fondmedel från Reumatikerförbundet så är sista dagen att anmäla den 15 januari, för mer information om resan och fondansökningar klicka eller 011-10 24 40

Föreningens träffpunkt

Föreningen har en träffpunkt där alla är välkomna att besöka. Vi kommer att finnas på plats, Stora Samlingssalen på Sandbyhov, varje torsdag mellan kl. 11.00 - 14.30.
Det här är en stund för social samvaro, utbyter erfarenheter, fikar och pysslar om man vill, Föreningens hobbyverksamhet har flyttat hit.
Det äe ingen anmälan till den här aktiviteten utan du kommer när du vill och kan, det är fritt inträde och föreningen bjuder på kaffe och te samt kaka.
Välkommen!

Cirklar och kursverksamhet

kommer att som vanligt presenteras under terminernas första medlemsmöte. Vi har en del peersoner som gärna vill starta olika cirklar och de kommare att träffas redan den 7 januari för att gå igenom föreningens policy och riktlinjer för den här verksamheten.
En cirkelledarutbilning kommaer också att starta i vår. Kursen är vid tre tillfällen: 2 februari, 1 mars och 5 april kl. 17.00 - 19.30. Kursen kräver inte att du håller en kurs, men att du har ett intresse för att se om det kanske skulle passa dig. Det är ett bra tillfälle att bli säkrare i rollen som ledare och har många användningsområden, dessa utbildningar har varit uppskattade och nu var det ett tag sen föreningen hade det senast, så är du intresserad anmäl ditt intresse till kansliet: eller 011-10 24 40

Friskvården

Fortsätter som vanligt och startar vecka 4 och håller på till och med vecka 19.
Föreningen är fortfarande i behov av vikarier som kan ställa upp då de ordinarie ledarna är borta eller sjuka. Föreningens friskvård drivs av engagerade medlemmar som av förståliga skäl ibland behöver var borta.
Som vikarie ställer du upp vid behov, föreningen har utbilning och genomgång av program för både land och vatten samt en hjärt- och lungräddningsutbildning. Föreningen har program och skivor till alla ledare och vikarier.
Det kommer en utbildning nu i vår, datumet är ännu ej bestämt, det är inget bindande. Är du intresserad så hör av dig till Lotta Genzel vår friskvårdsansvarige: 070-652 38 14
Föreningen har fått en ny tid på Lindövägen, Kiropraktorhuset, fredagar kl. 15.00 - 16.00, där finns det fortfarande några platser kvar.

Föreläsning Hjärt- och lungräddning 16 februari

Kommer att hållas i Majblommanslokaler och inte på Sandbyhov.
16 februari kl. 17.00 - 19.30 och entré 60 kr för medlem och 80 kr för icke medlem.
Välkomna!

Samarbete med FiN

Föreningen har ett samarbete med FiN, fibromyalgiföreningen i Norrköping. Nu i vår kommer vi att ha en föreläsning om LCHF tillsammans.
Föreläsningen om LCHF är flyttad till den 2 mars
på grund av personliga skäl.
Då vi har hälften av platserna är det viktigt att anmäla sitt intresse så fort som möjligt.
Föreläsningen kommer att hållas den 2 mars kl. 18.00 på Sandbyhov. 150 kr/medlem och 200 kr/icke medlem.
Föreläsare är Lindha Vikström, vill du läsa mer om henne kan du klicka här: kostdoktorn och halva Linda