Tommy Svensson

12 oktober Föreläsning

Reumatikerföreningen Norrköping är medarrangör i

Tommy Svenssons nya föreläsning:
"Tommys bästa tips om kost och hälsa"

Föreläsningen hålls på Hemgården och anmälan sker till utbildningscentret.

Tommys Bästa Tips om Kost och Hälsa

Tommy Svensson är en av Sveriges populäraste föreläsare just nu med över 2.200 föreläsningar runt om i landet. Han kommer nu med en ny fantastisk föreläsning.
I denna föreläsning tar han upp frågor om tillsatser i mat, konsumtion och hälsa som inte fick plats i de tidigare föreläsningarna, men även nya uppgifter och ny forskning.
Föreläsningen tar upp vardagsfrågor på ett intressant och lättförståligt sätt.
Man behöver inte ha varit med på tidigare föreläsningarna, då detta inte är en fortsättning på dessa, utan en helt fristående föreläsning.
Tommy har även nyligen kommit ut med fyra nya böcker.

I denna föreläsning får ni massor med bra tips om hur man ska tänka när man handlar, vilka varor man bör välja i första hand och vad man främst ska titta efter i butiken. Det finns många "bluffvaror" idag, hur undviker man dessa?
En fantastisk föreläsning du inte bör missa:

Många tänker t.ex. inte på när de vispar grädde i en plastskål, att plast tillverkas av samma ämne som bensin och diesel tillverkas av och att plasten ofta färgas med färger som innehåller tungmetaller och att plasten innehåller farliga mjukmedel. Att använda en elvisp med hårda snurrande vispar av metall i en platsskål, är nog inte så klokt.

Datum 12 oktober
Tid kl. 18.30-21.00
Plats Hemgården, Saltängsgatan 7
(in på gården)